
Letnie wyprzedaże przyciągną w tym roku na zakupy 92% klientów

Badanie NEINVER: 92% procent mieszkańców czterech regionów Polski planuje zakupy podczas letnich wyprzedaży, a tylko 2% nie wybiera się na nie wcale – wynika z badania NEINVER, wiodącego operatora, dewelopera i inwestora centrów outletowych w Europie. Klienci poszukują okazji cenowych oraz wyjątkowych marek leżących w kręgu ich zainteresowań. Ważne są dla nich pozytywne doświadczenia w miejscu zakupów, poczucie satysfakcji z dobrych wyborów i pozytywne emocje towarzyszące poszukiwaniu okazji. W większości podkreślają, że kwoty, jakie są skłonni wydać podczas letnich wyprzedaży, są uzależnione od atrakcyjności ofert, a ich rozpiętość może być duża.
„Cieszy nad duże zainteresowanie letnimi wyprzedażami, bo te z jednej strony odpowiadają za bardzo dobre wyniki sprzedażowe marek obecnych w naszych outletach, a z drugiej dają klientom możliwość zakupów w wyjątkowych cenach, z silnym poczuciem satysfakcji z dobrze wydanych pieniędzy. Badanie NEINVER pokazało również, że klienci, którzy coraz częściej koncentrują się ściśle na konkretnych celach zakupowych, latem dają sobie więcej swobody, poszukując okazji produktowych i cenowych w dość szerokich ramach. Co ważne, czerpią przyjemność z kupowania w miejscach handlu, z profesjonalnym doradztwem sprzedażowym, doceniając kontakt z drugim człowiekiem” – mówi Natalia Wiśniewska, Marketing Manager NEINVER, operatora outletów FACTORY w Polsce.
Ponad połowa ankietowanych – mieszkańców Mazowsza, Wielkopolski, Małopolski i Śląska - deklaruje, że podczas letnich wyprzedaży poszukuje okazyjnych cen i produktów (51%) i bardziej zwraca uwagę na ostateczną cenę po obniżce (26%), niż samą wysokość obniżki (6%). 17% ankietowanych deklaruje, że poszukuje marek, których nie chce lub nie może kupić w regularnych cenach. W przeważającej większości zaopatrują się w rzeczy dla siebie (69%), później dla dzieci (16%). Rzadko podczas letnich promocji kupują prezenty.43% ankietowanych w badaniu NEINVER mówi, że wysokość wydatków podczas letnich zakupów zależy od ofert. 11% deklaruje, że rozpiętość kwot może być duża. 22% natomiast określa kwotę w przedziale od 300 zł do 600 zł. Ważna jest też dla nich sama możliwość poszukiwania okazji i towarzyszące temu emocje oraz doświadczenia (17%). Najczęściej kupują letnie ubrania, buty i akcesoria, odzież sportową oraz rzeczy na wakacje.Jaką wartość letnich wyprzedaży dostrzegają dla siebie klienci? To możliwość zrobienia dużych, kompleksowych zakupów na cały sezon za mniejszą kwotę (39%), ale i poczucie satysfakcji z dobrze wydanych pieniędzy (20%) oraz możliwość odnalezienia marek, których nie chcą lub nie mogą kupować w regularnych cenach (19%). Część badanych wskazała też na zakupy jako sposób spędzania wolnego czasu, źródło pozytywnych emocji i relaks. Informacji o promocjach klienci poszukują najczęściej na stronach internetowych centrów handlowych i outletowych oraz w social mediach.Zaledwie 2% badanych w ogóle nie planuje zakupów podczas letnich wyprzedaży, a 6% jeszcze nie wie, czy z nich skorzysta. 50% motywuje to koniecznością oszczędzania, życiem w stylu eko (14%), brakiem czasu (12%), a także oczekiwaniem na nowe kolekcje (8%).Badanie NEINVER zostało przeprowadzone w drugiej połowie czerwca metodą ankiet internetowych. Skierowano je do mieszkańców Warszawy, Krakowa, Poznania i Gliwic wraz z okolicami w promieniu 35 kilometrów. Wzięły w nim udział 4384 osoby w wieku od 18 do 65 lat.
Najnowsze wydanie!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique.

Zamów prenumeratę
już teraz!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique.
Skontaktuj się
z nami!
REDAKCJA
BUSINESS LINK MARATON
ul.Królowej Jadwigi 43
61-871 Poznań
WYDAWCA
ul. Bystra 8b
61-366 Poznań, Wielkopolskie
NIP: 606-00-25-515