
Budowanie społeczności kluczem do przyciągania i utrzymywania najemców biur

Czego oczekują dziś firmy od zarządcy budynku, w którym wynajmują powierzchnię? Współczesne zarządzanie nieruchomościami komercyjnymi coraz częściej wychodzi daleko poza zadbanie o aspekty czysto techniczne budynku, czy też modernizacje w trakcie użytkowania – ma też kreować wartości dodane poprzez budowanie społeczności wewnątrz obiektów. Przykład – budynek Rondo 1 zlokalizowany przy warszawskim Rondzie ONZ, gdzie zarządca prowadzi projekt "Rondersi – społeczność Rondo 1". Efekt? W jednym tylko spotkaniu z dziennikarzem i prezenterem, Marcinem Prokopem, udział wzięło blisko 100 osób.




Aktywna strategia w stymulowaniu wspólnych wydarzeń i działań okazuje się być jednym z głównych determinantów zarówno do przedłużania umów leasingowych, jak i przyciągania nowych najemców.
"Lokalizacja, jakość powierzchni i dostępne w pobliżu biurowca usługi to kluczowe elementy, na które zwracają uwagę firmy, ale nie zawsze wystarczająco wyróżniają one obiekt na tle konkurencji. Dlatego coraz większe znaczenie mają dobrze zaplanowane i skoordynowane działania związane z budowaniem społeczności budynkowej, które stanowią dla najemcy wartość dodaną. Pracodawcy czują rosnącą potrzebę wzmacniania relacji wewnątrz firmy, lecz często brakuje im na to czasu, pomysłów, czy zasobów. A jak pokazał raport Cushman & Wakefield „Biuro czy dom? Co przyciąga Polaków do pracy w biurze?” dla 44% ankietowanych ważnym elementem zachęcającym do pracy z biura jest możliwość spotkania się z większą liczbą współpracowników, a więc aspekt społeczny i integracja są doceniane" wyjaśnia Sylwia Wiszowata-Łazarz, Head of Marketing, Asset Services, Cushman & Wakefield.
Zamysłem projektu budowania społeczności „Rondersów” jest przede wszystkim kreowanie kultury współpracy i otwartości oraz budowanie relacji z pracownikami przychodzącymi do biur w Rondo 1. Program to cykliczne wydarzenia, aktywności oraz spotkania warsztatowe. Jednym z elementów projektu jest cykl "Spotkania na Szczycie", który oferuje serię inspirujących prelekcji i warsztatów mających na celu integrację i rozwój społeczności biurowej Rondo 1. Wśród ostatnich wydarzeń wymienić można spotkanie z Marcinem Prokopem – znanym i cenionym dziennikarzem oraz prezenterem telewizyjnym. Marcin Prokop, dzieląc się swoimi doświadczeniami z ponad ćwierćwiecza pracy w show biznesie, fascynował opowieściami i anegdotami zza szklanego ekranu. Jego wystąpienie nie tylko dostarczyło świetnej rozrywki, ale również skłoniło do refleksji, wzbogacając spojrzenie na media i szeroko pojętą rozrywkę.
Ambasadorzy Rondo 1
Zorientowany na integrację społeczności charakter projektu zakłada także zaangażowanie pracowników najemców obiektu do kształtowania kalendarza wydarzeń. Zarządca budynku, firma Cushman & Wakefield, zainicjował właśnie rekrutację do zespołu ambasadorów Rondo 1. Wyłoniona grupa około 10 osób będzie miała realny wpływ na planowanie wydarzeń i implementację udogodnień w budynku, co stanowi pole do działania dla osób pełnych pasji, kreatywności i aspiracji. Aktywności te będą miały kluczowe znaczenie dla zwiększenia zadowolenia i lojalności najemców, co jest niezwykle istotne w kontekście przedłużania umów leasingowych oraz przyciągania nowych firm.Inicjatywy biurowe takie jak ,,Rondersi", „Ambasadorzy Rondo 1” czy ,,Spotkania na Szczycie” w Rondo 1 demonstrują, jak zaangażowanie w życie społeczne budynku może bezpośrednio wpływać na decyzje biznesowe dotyczące wynajmu przestrzeni biurowej. W efekcie, przyczyniają się do tworzenia bardziej dynamicznego, wspierającego i produktywnego środowiska pracy, które jest atrakcyjne zarówno dla obecnych, jak i potencjalnych najemców.
Najnowsze wydanie!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique.

Zamów prenumeratę
już teraz!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique.
Skontaktuj się
z nami!
REDAKCJA
BUSINESS LINK MARATON
ul.Królowej Jadwigi 43
61-871 Poznań
WYDAWCA
ul. Bystra 8b
61-366 Poznań, Wielkopolskie
NIP: 606-00-25-515