Architektura dostępności

REKLAMA

Firmy coraz częściej stawiają na innowacyjne podejście do aranżacji swoich wnętrz, kładąc szczególny nacisk na zapewnienie dostępności osobom z różnymi potrzebami. Dzięki wprowadzaniu nowych rozwiązań projektowych i technologicznych, możliwe jest stworzenie przestrzeni, która jest przyjazna dla wszystkich klientów, niezależnie od ich indywidualnych potrzeb i ograniczeń. Santander Bank Polska pokazuje jak architektura może wpływać na dostępność usług. Doskonałym przykładem takiego odpowiedzialnego podejścia jest otwarty w styczniu 2024 roku 46. Oddział Santander Bank Polska usytuowany w samym sercu Poznania. Placówka idealnie wpisuje się w poznański projekt Nowy Rynek, poprzez nowoczesne podejście do obsługi klienta i pełną dostępność.

Przestrzeń dostępna dla wszystkich

Jednym z kluczowych aspektów projektowania nowego oddziału było zapewnienie szerokich przejść bez elementów przeszkadzających w swobodnym przemieszczaniu się. Ważnym elementem są także łatwo otwierane drzwi dostosowane również do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością. Santander Bank Polska stworzył stanowiska obsługi przystosowane dla wszystkich. Skorzystają z nich rodzice, którzy odwiedzą placówkę z dziećmi czy też osoby poruszające się na wózkach. Oddział zapewnia odpowiednią przestrzeń manewrową i łatwy dostęp do urządzeń takich jak wpłatomat czy bankomat.Nowy oddział jest też dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami wzroku. Wprowadzone zostały kolorystyczne wyróżnienia konkretnych miejsc w ciągach komunikacyjnych, zarówno w poziomach i pionach. Zastosowane zostały też odpowiednie oznaczenia, w tym również oznaczenia w alfabecie Braille'a. Bezpośrednio przy wejściu do Strefy Klienta zastosowano ścieżki dotykowe na posadzce. Są one częścią systemu oznaczeń informacyjno-dotykowych, na potrzeby osób niewidomych i niedowidzących. Również kolorystyka mebli stanowi wizualny kontrast w stosunku do otaczających ścian co ułatwia zlokalizowanie stanowiska. Jak zawsze w aranżacji wnętrz ogromną rolę odgrywa oświetlenie, np. w podziale na strefy obsługi. Przeszklone ściany i drzwi, zostały natomiast wyróżnione za pomocą kontrastowych elementów, ułatwiając orientację.W strefie oczekiwania na obsługę, klient musi czuć się szczególnie komfortowo. Kanapy mają twarde siedziska oraz dodatkowo montowane podłokietniki pozwalające na wygodne korzystanie z nich, jak również zapewniają odpowiednie wsparcie przy wstawaniu.

46. Oddział Santander Bank Polska, Poznań, Nowy Rynek

Technologie wspierające klientów

Nowy oddział Santander Bank Polska w Poznaniu został przystosowany nie tylko pod kątem architektonicznym. Klientów wspierają także liczne rozwiązania technologiczne. Są to m.in. systemy wspomagające orientację przestrzenną, takie jak Totupoint które informują klienta o położeniu różnych punktów za pomocą dźwięku lub komunikatów głosowych. W Santander Bank Polska dzięki temu rozwiązaniu klient może łatwo trafić do drzwi wejściowych. Z układem pomieszczenia można się zapoznać dzięki opisowi przestrzeni jaki klient otrzymuje na aplikacji w telefonie.Dodatkowo, w przypadku rozmowy z klientem słabosłyszącym można skorzystać z przenośnej pętli stanowiącej wsparcie dla osób posiadających aparaty słuchowe. Warto podkreślić, że zastosowane rozwiązania wtapiają się w tło i stanowią jego dyskretne uzupełnienie.

46. Oddział Santander Bank Polska, Poznań, Nowy Rynek

Dostępność, komfort i wygoda

Poprzez rozwiązania architektoniczne i technologiczne, Santander Bank Polska dąży do stworzenia w swoich placówkach przestrzeni, która nie tylko zapewnia dostępność, ale również komfort i wygodę podczas korzystania z usług bankowych. Bank dba o pozytywne doświadczenia klienta i jak pokazuje przykład. 46 Oddziału Santander Bank Polska w Poznaniu można doskonale połączyć dostępność i funkcjonalność z piękną, nowoczesną aranżacją wnętrza. Jest to również oddział, który otrzymał certyfikat dostępności architektonicznej nadany przez niezależnego eksperta - Fundację TUS.Santander Bank Polska i Jakub Napierała, dyrektor oddziału przy ul. Wierzbięcice 1A w Poznaniu zapraszają do odwiedzenia placówki. To właśnie tu czekają na Państwa doradcy, którzy pomogą w codziennym bankowaniu.

REKLAMA
Subscribe to newsletter

Subscribe to receive the latest blog posts to your inbox every week.

By subscribing you agree to with our Privacy Policy.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Najnowsze wydanie!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique.

Zamów prenumeratę
już teraz!

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique.

Skontaktuj się
z nami
!

REDAKCJA

redakcja@obiekty.org
+48
Magazyn “Obiekty”
BUSINESS LINK MARATON
ul.Królowej Jadwigi 43
61-871 Poznań

WYDAWCA

GROND MEDIA
ul. Bystra 8b
61-366 Poznań, Wielkopolskie

NIP: 606-00-25-515
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.